Ik ben nu medewerker klantenservice
Niet op mijn plek
Medewerker klantenservice zijn is echt de leukste baan die ik ooit gehad heb. Hiervoor heb ik al verschillende dingen gedaan, maar dit was altijd meer gericht op de verkoop van spullen. Zo moest ik een tijdje mensen ervan overtuigen dat zij een nieuwe energiepakket nodig hadden of een abonnement op de krant. Vrij snel merkte ik al dat het verkopen niets voor mij was. Ik voelde me vaak schuldig dat ik oude mensen een soort van aan het voorliegen was en daarom wilde ik iets anders vinden. Wel weet ik dat telefonische dingen doen goed bij me past. Ik heb erg vaak te horen gekregen dat ik er gevoel voor heb en ook dat ik een fijne stem heb om naar te luisteren via de telefoon.
Op onderzoek uit
Na het praten met vriendinnen kwam ik erachter dat medewerker klantenservice voor mij een stuk beter zou zijn. Ik vind het namelijk prettig om mensen te helpen en ben hier ook goed in. Ik ben erg begripvol en kan goed luisteren, wat veel mensen als prettig ervaren. Het is alleen zo dat je bij deze functies vaak ervaring nodig hebt en dat had ik natuurlijk niet. Daarom ben ik een opleiding gaan doen, waar ik inmiddels al klaar mee ben. Het was onwijs leuk om te volgen, want er werd veel geleerd en er werd veel gerefereerd aan de praktijk. Ik ben heel blij dat ik de overstap gemaakt heb en voel me nu helemaal op mijn plek. Echt een aanrader voor iedereen die ook op zoek is naar iets nieuws!